FAQ

I. Allmänna frågor
II. Mitt konto / kontoregistrering
III. Använda Pepper
IV. Min profil
V. Mina meddelanden
VI. Jag fick en varning eller förbud
VII. Kontakt

FAQ

I. Allmän information om Pepper


Hur fungerar Pepper?

Pepper är en community-baserad plattform för deals som gör det möjligt för alla att dela deals online eller i butik, dela med sig av sina insikter och expertis och hitta deals och andra tips. Pepper en del av globala deal-plattformen pepper.com som är världens största deal-community.

Vårt röstsystem, representerat av temperaturerna som visas på varje deal, detta gör det möjligt att sortera de deals som har delats efter rösten från våra communitymedlemmar; dessa användare kan rösta positivt när de anser att dealen är en het deal eller negativt om den inte känns bra. Detta hjälper till att upprätthålla absolut neutralitet, rösten från personerna som driver sajten bestämmer vilka trådar som sjunker eller stiger i temperatur.

Deals som passerar 100° skjuts automatiskt till “Het” -fliken, och visar de bästa dealsen i Sverige vid varje given tidpunkt.

Pepper deal-hunters delar med sig av deals de avslöjar och deal-älskare konsumerar innehållet samtidigt som de valideras kommentarer och expertis. Detta hjälper andra att fatta beslut om huruvida de ska köpa eller inte, och med tiden uppmuntrar dessa användare att lägga upp sina egna deals.

Vem kan lägga upp deals?

Vem som helst kan lägga upp en bra deal och dela sin kunskap om Pepper. För att göra detta, registrera dig (det tar mindre än en minut att skapa ett konto). Vi tillåter inte självreklam – om du representerar en butik eller ett varumärke kan du inte lyfta fram dess produkter eller tjänster eller uppmana någon att göra det åt dig. Om du personligen drar nytta av att en deal publiceras på Pepper, är det bäst att kolla med vårt vänliga administratörsteam innan du gör ett inlägg. Detta kan du göra via vårt kontaktformulär.

Modereras eller redigeras deals?

Vårt communitysupportteam kommer att kontrollera varje deal som går live på plats för att se till att det inte saknas något. De fixar länkar, lägger till bilder och skickar ett meddelande till dig för att berätta vad det är de har uppdaterat.

Nya medlemmar kommer ibland att se sin kommentar eller deal gå i moderering - oroa dig inte om detta händer! Vårt supportteam ser bara till att du inte behöver hjälp med din deal; det kommer att vara live igen inom några minuter om allt ser bra ut.

Om du lägger upp ett deal för en helt ny handlare, eller för en butik som är baserad utomlands, kommer vi ofta att kontrollera att handlarna handlar historia och recensioner. Vi meddelar dig om detta händer, men tänk på att om en säljare inte klarar våra kontroller kommer vi inte att tillåta det på plats – detta för att skydda gemenskapen. Vi kommer att kommunicera det till dig också.

Hur tjänar Pepper pengar?

Våra löpande kostnader täcks av affiliateavgifter, som vi ibland tjänar om en användare köper en produkt de såg på vår sida. Huruvida en deal tjänar provision eller inte påverkar inte hur vi beskriver den eller rösterna den får på vår webbplats.

Ibland ser du deals fästa på startsidan. Du vet att den är fäst, eftersom den visar en liten nålikon bredvid temperaturen. Dessa är antingen dealer som övertrdeal allt annat på webbplatsen – som att få en enorm mängd visningar eller klick eller få in en stor mängd trafik från sökmotorer – eller ibland upptas av sponsrade placeringar.

Med denna andra kategori är det bara deals som redan har visat sig populära bland våra användare som läggs fram för att gå till sponsrade placeringar. Innehåll och gemenskap är i fokus och vi kompromissar aldrig med det oavsett hur vi tjänar våra löpande kostnader. Du kan läsa mer här om Ib. sponsrade placeringar

Finns det sajter som Pepper i andra länder?

Ja! Vi är en del av Peppers globala plattform Peppar. Du kan hitta de bästa dealsen i Tyskland, Frankrike, Österrike, Spanien, Nederländerna, Brasilien, Ryssland, Mexiko, Indien, Polen - det finns fler länder som ansluter sig hela tiden!


II. Mitt konto och registrering


Varför ska jag registrera mig på Pepper?

Även om du kan bläddra bland Pepper utan att registrera dig, kan du inte dra nytta av de dealfunktioner vi erbjuder exklusivt för registrerade användare, såsom skräddarsydda dealvarningar, kommentarer/rösträtt och vårt omfattande system för privata meddelanden. Vår plattform byggs och förbättras med registrerade användare i åtanke och när den växer är de i fokus för att förbättra vår användarupplevelse.

Det finns ett par sätt du kan registrera dig på - det är väldigt enkelt!

  • Du kan välja att logga in med ditt Facebook- eller Google-konto (vi kommer inte åt din profil). I detta fall är registreringen mycket snabb och ingen information krävs.
  • Du kan registrera dig via det traditionella registreringsformuläret för webbplatsen som bara har tre fält att fylla i: ditt användarnamn, din e-postadress (du måste använda en riktig e-post så att du kan få ett valideringsmeddelande för att aktivera ditt konto) och vilket lösenord som helst du väljer.

Är Pepper gratis att använda?

Naturligtvis - det är helt gratis att använda, liksom våra appar.



1. De olika deal-flikarna – vad är de till för?

Vi har fyra huvudsektioner på Pepper


Deals: Huvudevenemanget! Det är deals som driver vårt community – från snabbförsäljning till säsongsbetonade godkännanden hittar du en enorm blandning av innehåll i vårt dealsektion. Ta en titt på de nya dealsen för de deals som just har upptäckts, heta att se vilka som för närvarande är populära bland communityn och höjdpunkter för att se trendiga deals som övertrdeal allt annat på plats

Rabattkoder: det är här du hittar de senaste koderna för dina favorithandlare så att du kan spara ännu mer pengar när du handlar.

Diskussioner : Här hittar du information om handlare, användarberättelser och chatt. Oavsett om spel är din grej eller om du bara vill fråga om fraktkostnader, hoppa in och säg hej.

Vad är sidan med höjdpunkter?

Pepper höjdpunkter-sidan visar dig en ögonblicksbild av de bästa dealsen på vår plattform just nu, inklusive innehåll från vår community och våra partners. Du hittar en enorm blandning av kategorier och innehåll, alla med den information du behöver för att hjälpa dig att bestämma om du ska köpa dealen eller inte. Höjdpunkterssidan uppdateras ofta för att säkerställa att du alltid hittar de senaste dealsen, inklusive de hetaste communityfynden, exklusiva partner, sponsrat innehåll och redaktörs-baserade funktioner.

Varför landar jag alltid på heta sidan när jag besöker Pepper?

Vår höjdpunktssida är ingångspunkten för besökare eftersom den visar den största blandningen av kvalitetsinnehåll och vi är övertygade om att sidan serverar något för alla. Men om du vill att din standardmålsida ska vara en annan plats på webbplatsen kan du ändra det i dina kontoinställningar. När du är registrerad och du har verifierat ditt konto, ta en titt i dina kontoinställningar på fliken Inställningar.

Kan jag ändra layouten?

Ja. På varje sida kan du ställa in visningen av listan över deals genom att klicka på "Filter" uppe till höger. Här kan du ändra kortstorleken, vilket ger dig ett kompakt vy-alternativ eller ett alternativ i full storlek. Du kan också se i kakelalternativ, vilket ser bra ut på surfplattor :)

Hur filtrerar jag efter säljare?

För de flesta badges har vi skapat en dedikerad säljarsida där du hittar alla deals och rabattkoder relaterade till den specifika handlaren. Du kan hitta detta genom att använda sökfältet i sidans rubrik (resultat visas under Säljare).

Vad betyder ordet "Uppdatera" på vissa deals?

Om en betydande förändring inträffade i en deal, som ett nytt prisfall eller ytterligare rabatt, kan vårt team lägga till en uppdatering med denna nya information som återigen driver tråden till den heta sidan. Detta innebär att våra användare inte går miste om när en bra deal blir ännu bättre.

Vad betyder ordet "sponsrad" på vissa deals?

Partners betalar oss ibland för att visa sina hetaste deals för fler människor på vår webbplats. Vi använder etiketten "Sponsrad" så att du enkelt kan identifiera den här typen av innehåll.

Trots att dessa dealer på plats är en del av ett kommersiellt arrangemang, är det naturligtvis alltid upp till communityt att bestämma genom röstningssystemet om en deal är tillräckligt varm för att marknadsföras, och redaktörer lägger inte upp några deals i första hand utan att vara säker på att den är marknadsledande samt uppfyller andra kvalitetskriterier.

På grund av dessa kvalitetskriterier, samt vårt fokus på att upprätthålla en neutral plattform, tillåter vi inte säljare att göra inlägg direkt på webbplatsen, förutom som en del av Verifierat partnertest. Om du är handlare och vill ta reda på hur du arbetar med oss kan du ta kontakt via vårt kontaktformulär


Hur många gånger kommer jag att få en sponsrad deal?
Dessa deals förblir på fasta positioner i vårt flöde (t.ex. tredje plats på elektroniksidan eller 6:e position på höjdpunkter). För att undvika att bombardera dig flera gånger med samma deal har vi ställt in det så att olika deals kan rotera så att de visas i dessa utrymmen när som helst. Så om du för närvarande ser ett deal på en av dessa platser, är chansen stor att du kommer att se ett annat deal nästa gång du besöker samma sida.

Det är värt att notera att vi kan fortsätta att "fästa" deals eller ämnen i vissa listor utan att titeln "Sponsrad" visas, när vi anser att de sannolikt kommer att vara av intresse för hela communityn. I dessa fall visas trådarna upp för användare oavsett kommersiella avtal.

Är deals synliga på sponsrade platser lika för alla?
Nej. Vi använder vissa typer av anonym inriktning som erbjuds av Google Ad Manager för att visa dig deals som med största sannolikhet är intressanta för dig i dessa sponsrade placeringar. Vi vill se till att du hittar deals som passar dig och där du kan hitta tillförlitlig och relevant information som delas av medlemmar i communityn. Naturligtvis är ingenting idiotsäkert och vi kan inte garantera att dessa deals alltid kommer att vara helt relaterade till dina intressen även om detta är vårt främsta syfte.

Slutligen, trots den kommersiella karaktären hos dessa platser, är det alltid upp till communityt att bestämma genom röstningssystemet om en deal är tillräckligt het för att läggas fram.

Jag vill inte att innehållet i sponsrade placeringar ska vara personligt
Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke från vår cookiepolicy. Observera att du kommer att fortsätta att se deals på sponsrade platser på vår plattform, men dessa kommer sannolikt att vara mindre relevanta för dig.


Vad är grupper och hur fungerar de?

Vi byggde ut våra kategorier så att varje deal eller kampanjkod nu tilldelas en huvudgrupp – detta hjälper våra användare att söka efter och hitta innehåll som de faktiskt bryr sig om. Varje deal eller kampanjkod måste vara en del av minst en huvudgrupp.

Grupper ger dig en mer förfinad sortering: grupperna tjänar till att visa, enligt dina behov, alla deals för en produktkategori. Du kan lägga till dina deals till flera grupper samtidigt (som "Videospel" OCH "PS4-spel" OCH "Destiny"), vilket gör att ditt deal kan synas varhelst det är relevant, vilket hjälper communityn som är intresserad av dessa ämnen att hitta vad de letar efter.

När du lägger upp en deal erbjuds grupper vanligtvis automatiskt baserat på titeln på din deal. Du kan lägga till ytterligare och relevanta grupper manuellt medan du skickar ditt deal om du behöver - det finns en sökruta som hjälper dig med detta.



2. Hur man lägger upp en bra deal


Var kan jag läsa Pepper regler och bestämmelser?

Du hittar våra regler: på den här sidan.

Hur lägger jag upp en deal?

För att kunna lägga upp en deal eller en diskussion måste du vara inloggad. Klicka på knappen "+ Skicka" längst upp till höger i menyraden och välj vilken typ av inlägg du vill skicka. Deals är indelade i 2 kategorier: Deals och rabattkoder.

När du lägger upp en deal, fyll i alla fält i formuläret för inlämning av dealen och ange i tillämpliga fall eventuella fraktkostnader, skatter eller avgifter: du måste alltid inkludera fraktkostnader. Du måste också lägga till en grupp till ditt avtal: det här är kategorier som gör det lättare för användare att hitta innehållet de letar efter (se Grupper ovan).

Om du lägger upp en freebies kan du välja "GRATIS" som en grupp med samma formulär. Freebies måste vara helt gratis och inte medföra några extra kostnader (som frakt).

När du lägger upp en rabattkod måste du ange om den ger dig en penningrabatt, en procentuell rabatt på reapriset eller en fri leverans.

När din deal har lagts ut kommer den vanligtvis att kontrolleras snabbt av supportteamet innan den går live. Om din tråd inte följer våra webbplatsregler eller bestämmelser förbehåller vi oss rätten att inte publicera den. Vi meddelar dig om detta händer och orsakerna till det.

Vad ska jag kontrollera innan jag skickar in min deal?

Kör en snabb prisjämförelse och kontrollera att din deal faktiskt är en deal! Ibland blåser handlare upp sina rek. priser för att få rabatterna att se större ut än de faktiskt är. När du är nöjd med att du har hittat ett fantastiskt pris, gör en sökning på Pepper för att se till att det inte redan publicerats under de senaste 2 månaderna. Om du inte ser det är du bra att gå.

Om säljaren inte är från Sverige, tänk på att vi kan behöva göra några fler kontroller innan din deal går live. Från din sida, kontrollera dock att det inte finns stora importavgifter som kan äventyra värdet av din deal, och se till att dealen faktiskt skickas till Sverige.

Hur väljer jag det näst bästa priset?

Det är bra att använda det näst bästa priset i din annons för att indikera hur bra deal din vara verkligen är. Använd dock inte uppblåst rek. pris för att göra detta; gör en prisjämförelse och håll dig till sanna värden.

Jag kan inte hitta mitt deal - är det med måtta?

Ja, men oroa dig inte, vi brukar ta en snabb titt på de deals som publiceras innan de publiceras. Detta gör att vi kan verifiera att dealt är giltigt och att det inte saknas någon viktig information i tråden. Du kommer att få ett meddelande så snart din deal publiceras. I princip försöker vi få dessa kontroller gjorda så snabbt som möjligt (vanligtvis inom ett par minuter) men beroende på antalet upplagda deals och under vissa perioder är det möjligt att det blir korta förseningar. Det finns ingen anledning att lägga om din deal.

Kan jag radera min deal?

Nej – när en deal har lagts ut och användare börjar handla efter artikeln eller kommentera, behöver de en ankarpunkt eller referens att återvända till om det inte fungerar bra med köpet. Vårt community är den mest värdefulla aspekten av vår webbplats, och att ta bort trådar när våra användare aktivt engagerar sig, kommenterar och delar med sig av sina insikter skulle vara skadligt för de användare som tog sig tid att engagera sig.

3. Röster + temperatur


Vad betyder temperaturen på en deal?

Temperaturen indikerar communityts åsikt om en deal: varje medlem kan ge en positiv röst ("het") eller negativ ("kall") och deras röster ger en högre eller lägre temperatur. En deal med en hög temperatur är därför hyllad av communityt: bra valuta för pengarna, bästa priset för en viss tjänst, intressant deal. Denna temperatur är subjektiv och vägledande: du kan ofta hitta en intressant deal för dig själv även om communityn inte betygsatte det bra, och vice Kom ihåg att om du röstar på någons deal är det vanlig artighet att lämna en artig kommentar, speciellt om du röstade negativt.

Varför visas ordet "Ny" istället för temperaturen på vissa deals?

När en deal publiceras på sajten maskeras dess temperatur av termen "Ny" under en varaktighet på 10 minuter så att rösterna inte påverkas i början. Med detta menar vi att ibland kan en enda kall omröstning om en ny deal uppmuntra användare att kopiera och rösta kallt en-masse utan att egentligen bilda sig en egen uppfattning om dealen.

Hur fungerar rösterna?

Du måste vara inloggad för att rösta på sidan. Klicka på en av pilarna på varje deal, + röda representerar en positiv röst och - blå en negativ röst.

Röster kan inte ändras så se till att innan du har röstat har du tagit hänsyn till allt!

Att åtfölja din röst med en förklarande kommentar är alltid fördelaktigt och användbart för hela communityt, vi uppmuntrar dig starkt att göra det ;)

Som anges i våra allmänna användarvillkor, om vi tror att rösträttigheter missbrukas kommer vi att kontakta oss och som en sista utväg kommer dessa att begränsas.


4. Kommentarer


Min kommentar visas inte, varför?

Liksom deals är vissa kommentarer föremål för verifiering av modereringsteamet innan de publiceras. Detta gör att vi kan filtrera kommentarer som inte respekterar våra användarvillkor. Denna begränsning gäller dock endast för nyregistrerade medlemmar vars konton inte är särskilt aktiva: så fort du är en aktiv medlem i communityn (och respekterar reglerna) publiceras dina kommentarer automatiskt utan föregående verifiering. Ibland kan vi moderera en tråd så att vi kan komma ikapp ett problem, men detta är en sista utväg.

Vilka är de bästa kommentarerna?

När en deal får många kommentarer kan det vara svårt att hitta vilka som är mest relevanta eller viktiga (t.ex. produktdetaljer, leverans, feedback...). Medlemmar kan lägga en "gilla" på kommentarer. De mest gillade kommentarerna är markerade och finns längst upp i tråden så att alla medlemmar kan se dem snabbt. Dessutom kan medlemmar i communitysupportteamet välja att manuellt markera en kommentar om det verkar viktigt för dem.

Hur lägger jag upp en bild i kommentarer?

Systemet för att lägga till bilder är förenklat: du kan ladda upp en bild direkt från din dator, eller ange webbadressen till bilden om den är online. Godkända format är jpg, gif och png.


5. Ändringar


Är det möjligt att redigera min deal när den har släppts?

Ja, du kan redigera dina tips och diskussioner så mycket du vill. Om en medlem i teamet redan kontrollerar din deal, måste du vänta några minuter innan du kan göra några ytterligare ändringar själv. När du redigerar information i en deal eller diskussion, kom ihåg att nämna ändringarna som gjorts så att andra medlemmar vet vad du har lagt till eller tagit bort. Vi ber medlemmar att inte ändra den grundläggande grunden (pris, handlare etc) för en deal eftersom det är troligt att de röster som redan lagts inte var för den nya informationen.

Ändringarna kan vara föremål för en moderering precis som dealerna och diskussionerna.

Är det möjligt att lägga till information till en deal som lagts upp av en annan person?

Endast de mest aktiva användarna kan lägga till information direkt i en deal. Om du har viktig information att lägga till kan du klicka på "Lägg till information" under dealen när den dyker upp.

Om du inte ser alternativet "Lägg till information" kan du också lägga till din expertis som en kommentar i den relevanta tråden. Du kan tagga trådens affisch och be dem uppdatera sin information också genom att skriva @användarnamn

Varför går ut/återaktivera en deal?

Det är nödvändigt att upphöra med en deal när dealt är klart, till exempel är det slut i lager eller det har skett en prishöjning. En deal kommer att förbli aktiv så länge det är möjligt att dra nytta av den. Vissa handlare som Amazon tillåter dig att beställa medan produkten tillfälligt är slut i lager, i det här fallet får dealen inte löpa ut så länge priset förblir detsamma. Dessutom verkar en deal inte ha löpt ut förrän två medlemmar har klickat på "expirera"-knappen eller en medlem i teamet har löpt ut dealen manuellt.

Återaktiveringen av dealerna fungerar på liknande sätt. Användare kan rösta att en deal är återaktiverad, eller så kan de använda rapport funktionen för att be en medlem i communitysupportteamet att granska och avsluta tråden

Deals som delas för mer än 4 månader sedan upphör automatiskt att gälla av webbplatsen.


6. Varningar


Hur fungerar varningar?

För att få en varning för varje ny deal som motsvarar en produkt du letar efter, gå helt enkelt till dina profilinställningar på fliken "Mina varningar". Ange ett nyckelord (till exempel "PlayStation" eller "PS4") och justera de aviseringar du vill få för just det sökordet. Du måste vara inloggad på ditt konto för att skapa flera varningar och hantera dem.

Du kan välja att ta emot webbplatsaviseringar, e-postmeddelanden eller båda. Du kan också välja att få ett e-postmeddelande när en deal publiceras eller en daglig sammanfattning av alla deals som lagts upp under dagen som motsvarar alla dina sökord.


7. Sök


Hur fungerar sökningen?

Du kan söka efter ett deal från sökfältet högst upp på varje sida. Olika kategorier av resultat visas: deals, handlare, forumämnen, grupper och användare. Härifrån kan du välja om du vill se alla deals baserat på grupperingen av den söktermen.

När du vet vad du letar efter kommer du att kunna bestämma vilken kategori du vill se från dessa val. Du får alltid bättre resultat från en av dessa kategorier istället för en allmän sökning.


8. Prenumerationer och uppföljning


Kan jag prenumerera på en deal?

Du kan spåra uppdateringar och nya kommentarer som läggs till en deal som intresserar dig. Klicka på klockikonen under beskrivningen av dealen så får du automatiskt ett meddelande när förtydliganden och kommentarer kommer att läggas till. Du måste vara inloggad för att göra detta.

Hur avregistrerar jag mig från en deal?

Om du har kommenterat en deal eller klickat på klockikonen under dess beskrivning kommer du att få meddelanden när nya kommentarer eller information läggs till denna deal. Klicka bara på "Följ inte" under deal-beskrivningen för att avsluta prenumerationen på aviseringar.
Om du aldrig vill få nya kommentarer på en deal kan du avmarkera rutan på fliken "Meddelanden" i dina profilinställningar.

Kan jag spara en deal för att hitta den senare?

Klicka bara på "Spara" (eller bokmärkesikonen) under dealbeskrivningen

Var kan jag hitta sparade deals?

Gå till din profil genom att klicka på din avatar och sedan på "Sparade deals" för att se alla deals du har sparat.

Kan jag följa en medlem?

Du kan välja att följa andra medlemmars aktiviteter. För att göra detta, klicka på deras avatar eller deras smeknamn och klicka på knappen "Följ" som visas i deras profil. Du kan prenumerera på så många medlemmar du vill. Om du inte kan hitta en medlem kan det bero på att den medlemmen har inaktiverat denna funktion.

Hur ignorera/inte längre ignorera en medlem?

Ibland, i alla samhällsskikt, hittar vi människor som vi helt enkelt inte kommer överens med. Det är sant för forum också, men vi uppmuntrar dig att inte blanda dig i bråk eller gräl. Det är möjligt att ignorera alla aktiviteter för en medlem på sidan om du verkligen inte kan komma vidare. Du kommer inte längre att se hans kommentarer och du kommer inte att kunna utbyta privata meddelanden.

För att ignorera en medlem, klicka på knappen "Ignorera den här medlemmen" från deras profil.


9. Team


Vilka är communityts supportteam och vad gör de?

Communitysupportteamets jobb är administration av webbplatsen och moderering av kommentarer och deals. De identifieras som sådana på webbplatsen tack vare en liten sköld (som markerar medlemmarna i personalen utan rollskillnad) och på apparna med etiketter Admin bredvid deras smeknamn.

Communitysupportteamet ser till att deals som publiceras är tydliga och giltiga, att användarna är rättvisa och vänliga mot varandra och att våra webbplatsregler respekteras hela tiden.

Om du har några modereringsfrågor, skriv bara ett privat meddelande till någon admin.

Observera att vårt team består av människor och inte robotar. Måttlighet görs på ett mänskligt sätt, med en oundviklig del av subjektivitet, och människor gör ibland misstag. Var överseende och låt oss veta om du tror att vi gick fel någonstans

Vilka är redaktörerna och vad gör de?

Redaktionen består av redaktörer. Liksom andra teammedlemmar indikerar en tagg (på apparna) eller en liten symbol (på webbplatsen) deras roll. Kort sagt, redaktionen ansvarar för att hitta och lägga ut de bästa möjliga deals.

Säljare skickar ibland insiderinformation eller innehåll för kommande deals och redaktörerna har också till uppgift att sortera skräpet från juvelerna - de delar bara deals som de tycker är riktigt anständiga. De arbetar på uppdrag av communityt och kompromissar inte.

Redaktörer får inte betalt för antalet delade deals, så de har inget intresse av att dela dåliga deals på webbplatsen (de har ett rykte att behålla!). Dessutom är de deals som delas av redaktionen inte sponsrade. De tjänas ibland in exakt som en deal som delas av en medlem.

Den här operationen gynnar alla, handlare har ett officiellt sätt att skicka in sina deals till vår redaktions bedömning och får därför reda på att ingen är intresserad av uppblåst trams eller skräp, och ur communityts synvinkel ger det ytterligare kvalitet, deals som är skapade bara för Pepper-användarna och exklusiv insiderinformation som aldrig skulle ha publicerats annars.

Det mesta av redaktionens arbete handlar om god gammaldags deal-jakt. Den enda skillnaden mellan en deal som hittas direkt och en deal som erbjuds av en partner är källan: ena sidan är ett typiskt "fynd", den andra är ett slags "nyhetsbrev" från handlaren. Redaktörerna förblir helt oberoende av att dela en viss deal, oavsett om det är från en handlare eller inte.

Hur ser etiketter och sköldar ut för vissa användares nick?

Dessa taggar låter dig identifiera teammedlemmar. Utöver administratörerna och medlemmarna av teamet som vi ser ingripa varje dag, kommer du ibland att se andra personer som arbetar på Pepper:
Du hittar listan över alla medlemmar i laget på sidan "Om oss?.


10. Nya funktioner


Är det möjligt att gå tillbaka till en gammal version av sidan?

Nej – när vi väl testar och släpper en ny webbplatsversion, upphör underhåll och hantering av den gamla. Vi försöker förnya och utvecklas och välkomnar dina synpunkter på nya funktioner och saker du skulle vilja se. Du kan lägga upp dessa när som helst i vår feedback-sektion.

Jag gillar inte den nya designen på sidan.

Om du vill föreslå förbättringar välkomnar vi dem - du kan skicka ett privat meddelande till någon i teamet när som helst eller skapa en feedback-tråd.

Vart tog chattforumet vägen?

Chattforumet heter nu "Diskussioner". Du hittar alla funktioner i det gamla forumet, diverse och alla konversationer.


IV. Min profil


Jag har inte fått ett bekräftelsemail, vad ska jag göra?

Om du inte har fått verifieringsmejlet från ditt konto, kontrollera din skräppost och se till att du har lagt till Pepper till din lista över säkra avsändare. Du kan också begära att du skickar bekräftelsemailet från dina kontoinställningar. Fortfarande ingen verifiering? Skicka ett mejl till oss -

Jag skulle vilja ändra mitt användarnamn, är det möjligt?

Du kan redigera ditt användarnamn direkt från dina profilinställningar. Du kan bara ändra ditt smeknamn en gång var sjätte månad, så välj klokt! Det här alternativet är för närvarande endast tillgängligt på skrivbordsversionen av webbplatsen, men vi hoppas kunna ta med detta till vår officiella app snart.

Jag har glömt mitt lösenord, hur kan jag återställa det?

Om du har glömt ditt lösenord, få inte panik! Du kan återställa ditt lösenord på denna sidaoch ange ditt användarnamn eller e-postadressen du använde för att skapa ditt konto. Ett e-postmeddelande kommer automatiskt att skickas till dig med en säker länk som låter dig återställa ditt lösenord. Kolla din spam :) Om du har några problem vänligen hör av dig.

Jag har inte tillgång till privata meddelanden - är detta normalt?

Tillgång till privata meddelanden är som standard begränsad för att förhindra missbruk och skräppost som skickas via den här funktionen.
Denna begränsning är tillfällig, din e-post kommer automatiskt att låsas upp när ditt konto blir aktivt och du har klarat våra automatiska kontroller. Under tiden kan inga manuella ingrepp göras för att ta bort denna begränsning.

Om du har begränsad åtkomst kan du bara svara på meddelanden som skickas till dig av andra medlemmar. Du kan inte skicka ut dina egna PM. Detta för att skydda våra användare mot spam.

Hur kan jag radera mitt konto?

För att radera ditt konto, gå till dina kontoinställningar och öppna avsnittet "Profil", klicka sedan på knappen "Ta bort mitt konto". När du har bekräftat kommer raderingen av ditt konto att träda i kraft efter 30 dagar så länge du inte återansluter till ditt konto under tiden.

Vi är övertygade om att alla problem du upplever kan lösas så vi hoppas att du ger oss chansen att hjälpa dig innan du fattar beslutet att ta bort ditt konto.

Hur avbryter jag raderingen av mitt konto?

Du kan återansluta inom 30 dagar efter raderingen, men efter denna tidpunkt kan vi inte återaktivera ett borttaget konto.

Jag skapade mitt konto nyligen och jag kunde lägga upp en deal, men nu är den här funktionen blockerad, vad händer?

När du registrerar dig kan du lägga upp din första deal direkt. Det är dock viktigt att ditt konto är bekräftat (klicka bara på länken i bekräftelsemailet som skickades till dig vid registreringen). Detta steg är nödvändigt för att säkerställa att e-postadressen som används för att skapa ditt konto är din. När ditt konto har bekräftats kommer du att kunna lägga upp dina bästa deals och kampanjkoder igen!

Mitt konto har blockerats eller jag har fått en varning, varför?
Du kan ha blivit avstängd för att du själv promotat, för att du betedde dig illa mot en annan medlem eller en medlem i teamet eller för att du i allmänhet struntade i reglerna du gick med på när du gick med på vår sida. Du kan hitta webbplatsens regler här. Allt som kan påverka sajtens neutralitet och användarvänlighet tolereras inte. Om du känner att ditt förbud är obefogat, kontakta admin via kontaktformuläret och förklara vad du tycker har hänt.

Hur ändrar jag min avatar och beskrivning?

När du är registrerad och verifierad, gå till din profil genom att klicka på din avatar i menyraden och sedan på "Inställningar". Du kan byta ut din avatar så mycket du vill. För att göra det ännu mer fantastiskt, ladda en fyrkantig bild! Du kan ändra ditt användarnamn precis nedan, men var försiktig eftersom du bara kan ändra det en gång var sjätte månad. Ditt användarnamn eller avatar får inte innehålla något stötande eller olagligt.

Vad är badges till för, hur får man dem?

Badges är markörer för ditt engagemang på webbplatsen. De är belöningar som kan tillskrivas alla aktiva medlemmar på sajten. Vissa är väldigt lätta att få tag på, andra är nästan omöjliga att hålla i! Villkoren för att erhålla varje märke, såväl som dina framsteg för att få det, anges i avsnittet "Mina badges" i din profil.

Märket som visas bredvid din avatar, i dina kommentarer och deals är det av dina förvärvade badges som är svårast att få.


V. Meddelanden


Hur får jag ett meddelande när deals som intresserar mig publiceras?

Dina varningar hjälper dig att få aviseringar om allt du bryr dig om. Vi har gjort varningar mycket enkla att konfigurera: gå bara till avsnittet "Varnings-inställningar" i dina profilinställningar så kommer du att se ditt nyckelords-larmcenter. Här ser du ett flöde med allt relaterat till de varningar du har ställt in tidigare, och du kommer att kunna ställa in nya varningar. Ange bara i det dedikerade fältet ett nyckelord som motsvarar produkten eller märket du letar efter (till exempel "PS5" eller "Samsung Galaxy S8" eller "Adidas").

Du kan redigera varje varning med en lägsta temperatur (som måste nås genom en deal innan du blir varnad.) Du kan också välja att få dessa varningar via e-post eller via webbläsaravisering.

För att hitta alla deals som motsvarar dina varningar, klicka på din avatar i menyraden och sedan på "Mina varningar".

Hur avregistrerar jag mig från e-postmeddelanden?

Du kan avbryta prenumerationen antingen direkt från ett av de e-postmeddelanden du har fått, eller genom att gå till "Larm inställningar" genom att välja den berörda varningen och klicka på radera-ikonen.

Från ett av mejlen du har fått kan du välja att avregistrera dig för en enstaka varning eller för alla varningar. Om du väljer att inte få mejl från oss alls, kommer du också att avregistreras från nyhetsbrevet.

Jag kommer inte ihåg att jag prenumererade på webbläsaraviseringar? Hur inaktiverar jag dem?

Detta är en varning från din webbläsare. Detta har aktiverats från din enhet när du besöker Pepper så du måste gå in i enhetens webbläsarinställningar och revidera denna aviseringsinställning för att stoppa dessa varningar.

Du kan hitta instruktioner om hur du inaktiverar dessa här:

Hur kan jag avregistrera mig från nyhetsbrevet?

Du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet. För att göra detta, gå till avsnittet "Mina prenumerationer" i dina profilinställningar, eller klicka helt enkelt på avregistrerings-länken i slutet av varje nyhetsbrev.


VI. Borttagningar och rapporter


Min deal har tagits bort, varför?

Det kan finnas många anledningar till att en deal du lagt upp inte längre är synlig.
  • Det kan vara med måtta: vi kontrollerar de flesta deals innan vi validerar och publicerar
  • Om det är en dubblett omdirigeras du automatiskt till den tidigare publicerade dealen
  • När information saknas kontaktar vi dig ibland för att be om mer information - håll koll på din inkorg om du precis lagt upp din deal
  • Vissa handlare är inte tillåtna på vår webbplats. Om du lägger upp ett deal för en av dessa handlare kan du se ett felmeddelande när du skickar in. Alternativt kommer communityns supportteam att kontakta dig direkt
  • Vi tar också automatiskt bort alla deals som inte följer våra regler.
Om din deal raderas får du ett meddelande från oss för att förklara orsakerna. Om du inte har fått något meddelande från oss, men din deal har försvunnit, tveka inte att kontakta oss.

Varför är vissa handlare förbjudna från webbplatsen?

Ibland försöker handlare att posera som användare för att marknadsföra sina deals. Detta påverkar vår neutralitet på webbplatsen, lurar våra användare och ger handlare orättvist en plattform som de därför inte förtjänar. Detta är strängt förbjudet och alla handlare som försöker lägga upp eller marknadsföra sina deals orättvist kommer att stängas av från webbplatsen.

Vissa handlare kan blockeras på grund av att deras tillförlitlighet eller recensioner är begränsade: handlare utan feedback eller utan många positiva recensioner, helt nya handlare eller handlare som ännu inte är etablerade som ett företag, säljare vars konton tyder på att de har blivit hackade ... Vi försöker vara så försiktiga som möjligt utan att vara för restriktiva. Vi gör detta för att skydda communityt.

Jag har sett olagligt, irriterande, förolämpande innehåll utanför ämnet, vad ska jag göra?

Du kan rapportera innehåll som inte har någon plats på webbplatsen genom att helt enkelt klicka på knappen "Rapportera" som finns under varje inlägg och kommentar. Vårt modererings-team kommer automatiskt att meddelas. Vi uppskattar din hjälp med att hålla sidan så vänlig och informativ som möjligt.

När ska jag anmäla en deal?

Om en deal inte längre är giltig kan du helt enkelt klicka på "Utgå" under dess beskrivning: de andra medlemmarna kommer att veta att kampanjen inte längre är giltig eller att handlaren har slutat sitt lager. Du kan också rapportera den här dealen till vårt supportteam.

Det kan vara så att trots alla våra kontroller har en tveksam deal validerats. Du kan berätta för oss genom att klicka på "Rapportera" under dealbeskrivningen och meddela oss om problemet.

Vad händer om jag bryter mot webbplatsens regler

Vi vet att du inte kommer att göra det, för du är en av de goda killarna och du har memorerat våra regler! Visst?... Om du "av misstag" bröt mot en regel kommer följande att hända.

Om du verkligen rör dig, hoppa direkt till slutet av den här listan..
borttagning av icke-kompatibelt innehåll meddelande från supportteamet via privat meddelande tillfällig avstängning av ditt konto begränsning av åtgärder du kan utföra på webbplatsen slutlig uteslutning av webbplatsen
Om du har blivit permanent utesluten kommer du inte att kunna återaktivera ditt konto.VII. Kontakta ossHur kan jag kontakta Pepper?Du kan skicka alla dina frågor och partnerskapsförfrågningar direkt via kontaktformulär för webbplatsenOm du vill ge oss feedback om ett fel eller en bugg på sidan, tveka inte att skapa en feedback tråd så att andra medlemmar också kan kommentera!Jag har en bra idé för sidan, kan jag skicka den till er?Självklart, detta delar du i den dedikerade delen av diskussionen! Kom ihåg att göra en preliminär sökning för att se om en annan medlem redan har kommit med samma förslag ;)
Var kan jag hitta dig annars?Kontakta oss på Facebook , Twitter och Instagram.
Hur blir jag medlem i teamet?Vi väljer vårt supportteam och vårt redaktionsteam bland de vänligaste, mest aktiva och pålitliga medlemmarna i communityn, i enlighet med våra behov och särskilt deras tillgänglighet. All vår personal är avlönad, de flesta jobbar hemifrån.Alla våra jobbdeals publiceras på den här sidan. Vill du vara med i laget, hör av dig!